Hoe snel merk je iets van (anticonceptie) 'de pil'?

Ik vraag me af hoe het werkt met de anticonceptiepil in verband met hoe je er iets van merkt? Bijv. een paracetamol of iets dergelijks werkt direct en je voelt minder pijn (als het goed is) en een ontspanningstablet als valeriaan voel je je rustiger. Ik vraag me af of dat ook kan met de pil? Heb zelf sinds kort weer de pil die ik had na wat anders geprobeerd te hebben en lijk me direct al anders te voelen?

En dan nog iets anders waar ik nieuwsgierig naar ben misschien wat te veel vragen maar goed..
Wat gebeurt er als een man de pil neemt?
Wat gebeurt er als je meer neemt dan voorgeschreven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Ritsuka
9 jaar geleden
als man neem je dan hormonen in die je lichaam niet nodig heeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is vs een man?

Antwoorden (1)

Wat je voelt is afhankelijk van de persoon zelf. Sommige mensen merken helemaal niets. Sommige mensen voelen zich opgeblazen, worden in het begin van het slikken misselijk. Borsten worden dikker. Sommige voelen zich emotioneel anders.
Dus het is verschillend per persoon.
Lees de bijsluiter daar kun je bijwerkingen vinden en ook wat als meer neemt.
Wat mannen betreft heb ik geen idee. Waarom zou een pil slikken?? Goed opbergen zou ik zeggen, zodat hij het niet per ongeluk kan innemen.